مقالات

هرآنچه درباره‌ی کرونای دلتا باید بدانید

| بازدید : 3007

 

موضوعی که مدت زیادی است تمام مردم دنیا و البته ایران را درگیر خود کرده و موجب ایجاد موجی از نگرانی و ترس شده است، شیوع ویروس کرونا است. در این میان همه سعی دارند تا با افزایش قدرت بدنی و سیستم دفاعی بدنشان در مقابل این ویروس مقاومت خود را افزایش دهند.

در این مقاله سعی خواهد شد تا به ویروس کرونا به خصوص نوع جهش‌یافته آن به نام دلتا پرداخته شود و در انتها نیز از روش‌های موثر برای افزایش مقاومت سیستم ایمنی بدن صحبت خواهیم کرد. یکی از روش‌هایی که برای قرن‌ها به عنوان درمان بسیاری از بیماری‌ها شناخته می‌شده است، ژل رویال یا همان ژل سلطنتی بوده است. ژل رویال هانی ژل با کیفیت بالا و خلوص تضمینی، بدن شما را در برابر انواع ویروس‌ها و به خصوص ویروس کرونای دلتا تقویت خواهد کرد.

درباره درمان کرونا با طب سنتی بیشتر بخوانید.

 

تقویت سیستم ایمنی بدن

کرونا از نوع دلتا

در ماه‌های اخیر گونه‌ای از کرونا ویروس در سراسر جهان خبرساز شده است. این نوع که اصطلاحا دلتا نام گرفته  است، ابتدا در هند شناسایی شد. سپس در ایالات متحده و به تدریج در بسیاری از کشور‌های جهان و نیز ایران کشف و دیده شد. پزشکان و محققان هنوز در حال مطالعه در مورد کرونای نوع دلتا هستند، با این حال چیزهای زیادی در این مورد می‌دانند که به چند مورد از آن می‌پردازیم:

  • نوع دلتا نسبت به سایر گونه‌های کرونا ویروس مسری‌تری است

تحقیقات نشان داده است که نوع دلتا به راحتی و به سرعت بین مردم پخش می‌شود و بیش‌از 80 درصد مبتلایان به کرونا ویروس، به این نوع از کرونا مبتلا بوده‌اند. نوع دلتای کرونا ویروس در جوانان و نیز کودکان هم به شدت قابل مشاهده است و تعداد مراجعان سرپایی با شیوع این نوع از ویروس بسیار افزایش یافته است.

  • افراد مبتلا نوع دلتا کرونا ویروس علائم شدیدتری نشان می‌دهند

تحقیقات اخیر در اسکاتلند نشان داده است که افراد واکسینه نشده با مبتلا شدن به این نوع از کرونا ویروس دوبرابر بیش‌تر از مبتلایان به نوع معمولی ویروس کرونا احتمال بستری شدن دارند. هنوز هم مطالعلات بیش‌تری در این زمینه لازم است تا مشخص شود نوع دلتا باعث بیماری شدیدتری می‌شود یا خیر؛ اما وجود بار ویروسی شدیدتر ممکن است موجب علائم بیش‌تر و شدیدتر در افراد مبتلا شود.

  • تاثیر واکسن‌های موجود برای کرونا ویروس

واکسن‌های موجود می‌توانند محافظت خوبی در برابر نوع دلتا کرونا ویروس داشته باشند و نسبت ابتلا و علائم را به اندازه قابل قبولی کاهش ‌دهند و در صورت ابتلا موجب می‌شوند علائم شدیدی در بیش‌تر موارد دیده نشود. متخصصان می‌گویند بهترین کار برای محافظت از بدن در برابر این ویروس واکسینه شدن کامل است و قبل از آن باید برای مراقبت از خود از ماسک استفاده کنید.

ویروس کرونا دلتا

علائم ویروس کرونا دلتا

این نوع از کرونا ویروس تفاوت زیادی از نظر علائم با انواع دیگر کرونا ویروس ندارد و نکته‌ای که وجود دارد آن است که دلتا ویروس در ابتدا بیش‌تر شبیه به سرماخوردگی بوده و علائمی مانند تب، سردرد و سرفه‌های خفیف دارد و سریع‌تر و بیش‌تر از انواع دیگر به دستگاه تنفسی حمله می‌کند. نکته دیگر آن است که از دست دادن حس بویایی که تا پیش از این بسیار شایع بود در این نوع از ویروس در جایگاه نهم علامت‌ها قرار دارد.

 

آیا نوع دلتای ویروس کرونا مرگبارتر و کشنده‌تر است؟

این که چه مقدار این نوع از کرونا ویروس بر روی مرگ و میر تاثیر دارد به خوبی مشخص نیست و پزشکان بر این باورند کم شدن میزان مرگ و میر به دلیل واکسینه شدن افراد حساس و با احتمال درگیری شدیدتر است. با این حال ممکن است با بالا رفتن احتمال بستری شدن میزان مرگ و میر نیز افزایش یابد.

 

ابتلای کودکان به دلتا کرونا ویروس

برخلاف تصور عموم مردم، کودکان نیز به این نوع از ویروس مبتلا شده و علائم نیز نشان می‌دهند. تا پیش از این کودکان بیش‌تر به عنوان ناقلان بی‌علامت شناخته می‌شدند اما با شیوع دلتا کرونا ویروس کودکان نیز از خود علائم نشان می‌دهند و چون واکسینه نیز در مورد کودکان انجام نمی‌شود، باید بیش‌تر از آن‌ها در برابر این ویروس مراقبت کرد.

واکسن کرونا ویروس

مهم‌ترین راه‌ انتقال دلتا کرونا ویروس

 طبق نظر پزشکان مهم‌ترین عامل انتقال این نوع از کرونا ویروس ارتباط نزدیک افراد بوده و در واقع راه‌های تنفسی بیش‌ترین دخالت را در شیوع این ویروس دارند. بنابراین با مبتلا شدن یک عضو خانواده به سرعت اعضای دیگر هم مبتلا و درگیر می‌شوند.

 

ارتباط سیستم ایمنی پایین و دلتا کرونا ویروس

بررسی‌ها نشان داده است که بین تغذیه و سیستم ایمنی بدن و بیماری ناشی از کرونا ویروس ارتباط مستقیمی وجود دارد. سیستم ایمنی بدن افرادی که از تغذیه مناسب و سالمی برخوردار هستند، قوی‌تر بوده و کم‌تر از دیگران در معرض ابتلا به عفونت‎‌ها، ویروس‌ها و در کل بیماری‌های مختلف قرار می‌گیرند.

 

برای محافظت در برابر دلتا کرونا ویروس چه کنیم؟

  • استفاده از ماسک بر روی بینی و دهان هنگام گذراندن وقت با افراد دیگر به خصوص در مکان‌های با تهویه نامناسب یا شلوغ و پرجمعیت. بهتر است علاوه بر زدن ماسک یک و نیم متر فاصله نیز رعایت شود.
  • شستن مکرر دست‌ها بیش‌تر و دقیق‌تر از سابق و یا استفاده از مواد ضدعفونی کننده در صورتی که نمی‌توانیم دست‌هایمان را بشوریم.
  • از سفر کردن به مناطقی که شیوع بیش‌تری از ویروس کرونا وجود دارد امتناع کرده و سعی کنید در صورت امکان در خانه بمانید.
  • یک راه دیگر برای مراقبت از خود دربرابر این ویروس افزایش سیستم ایمنی بدن است تا در صورت ابتلا، بدن بهترین مقاومت را از خود نشان دهد.

 

ترکیبات هانی ژل رویال ژلتاثیر هانی ژل در پیشگیری و درمان دلتا کرونا ویروس

یکی از مهم‌ترین تاثیرات مثبت ژل رویال هانی ژل، افزایش سیستم ایمنی بدن است. این ماده مغذی که توسط زنبوران کارگر تولید می‌شود تا سه روز غذای لاروها بوده و برای همیشه توسط ملکه زنبورها مورد استفاده قرار می‌گیرد و غذای او به حساب می‌آید. این ماده با دارا بودن مواد مغذی فراوان از جمله آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها، پروتئین، کلسیم و... می‌تواند اثرات بسیار مفیدی در زمینه میکروب‌کشی، جلوگیری از آلزایمر، جلوگیری و مبارزه با سرطان و چندین مورد دیگر داشته باشد. همچنین ویتامین B12 و اسید فولیک موجود در ژل رویال نقش بسیار مهمی در خلق وخو و اعصاب دارد.

خواص ژل رویال

از آنچه که گفته شد می‌توان به این نتیجه رسید که تقویت سیستم ایمنی موجب می‌شود تا درصورت مبتلا شدن به این نوع از ویروس خطرناک کرونا، بدن به خوبی در برابر آن مقاومت کرده و نتیجه بهتر و سریع‌تری دریافت می‌کند. استفاده از ژل رویال هانی ژل که مهم‌ترین اثر آن تقویت سیستم ایمنی و قوای بدنی است، می‌تواند به خوبی شما را در برابر این ویروس محافظت کند و با اثراتی که در مغز و اعصاب دارد، موجب کاهش استرس نیز می‌شود. همان‌طور که حتما می‌دانید، استرس می‌تواند اثرات بسیار سویی بر کرونا داشته باشد و علائم را به شدت افزایش دهد.

 

کرونا ویروس مدتی است که تمام مردم جهان را درگیر کرده است و از این میان نوع پیشرفته آن به نام دلتا، استرس و نگرانی مردم جهان را بسیار بیش‌تر کرده است. همه ما به دنبال راهی برای گریز از این ویروس هستیم اما آنچه که دریافتیم آن است که راهی جز در خانه ماندن و دوری کردن از جمعیت نداریم. با این حال گاهی نمی‌توان از این موضوع اجتناب کرد و در بهترین صورت حداقل برای انجام کارهای ضروری ناچار به خارج شدن از خانه هستیم. به این منظور لازم است علاوه بر استفاده از ماسک، سیستم ایمنی قوی‌تری داشته باشیم تا در صورت مبتلا شدن بتوانیم مقاومت بهتری از خود نشان دهیم.

یکی از بهترین راه‌ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده از هانی‌ ژل ژل رویال است که تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان یک محصول رسمی برای درمان انواع بیماری‌ها، به خصوص برای بیماران سرطانی تولید می‌شود.

 

 خرید اینترنتی ژل رویال هانی ژل

 


هیچ نظری ثبت نشده است
نظر خود را وارد کنید

آخرین مقالات