مقالات

تفاوت علامت های کرونا، آنفولانزا و سرماخوردگی

| بازدید : 2578

 

بیشتر از دو سال است که تمام مردم جهان با بیماری ویروسی کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند. در این میان متخصصان طب سنتی و مدرن در کشورهای مختلف شرقی و غربی، راهکارهای مختلفی را برای رهایی از این بیماری بیان می‌کنند. در عین حال بیشتر پزشکان در حوزه طب سنتی و مدرن معتقد هستند که بسیاری از علائم بیماری کرونا، شباهت‌های زیادی به بیماری ساده سرماخوردگی دارد. همچنین در برخی موارد، علائم آن با بیماری آنفولانزا شباهت دارد.

این شباهت‌ها موجب می‌شود که بسیاری از ما در هنگام برزو علائم این سه بیماری، دچار تردید شویم و نتوانیم تشخیص دهیم که به راستی به کدام یک از این سه بیماری مختلف دچار شدیم. با توجه به اهمیت این موضوع، در این نوشتار از هانی ژل قصد داریم زوایای مختلف بیماری کرونا و تفاوت‌های آن را با بیماری سرماخوردگی و آنفولانزا بررسی کنیم. در ادامه همراه ما بمانید.

بیشتر بخوانید؛ پیشگیری از کرونا با طب سنتی

 

تقویت سیستم ایمنی بدن

 

علائم بیماری کرونا، سرماخوردگی و آنفولانزا را بشناسید

  • شاید شما هم به‌تازگی احساس می‌کنید که دچار آبریزش بینی شدید و یا اینکه در چشم خود احساس خارش می‌کنید. در این صورت ممکن است نگران شوید که بیماری کرونا به شما هجوم آورده است.

 بهتر است قبل از هر چیز خونسردی خود را حفظ کنید. همچنین در ادامه بدانید که بیماری کرونا، آنفولانزا و سرماخوردگی همگی در دسته بیماری‌های ویروسی شناخته می‌شوند، اما ویروس هرکدام از دیگری متفاوت است. بنابراین با هر علامت کوچکی که نشانه یکی از این سه بیماری باشد، دچار نگرانی نشوید و به دنبال علائم واضح دیگر بگردید.

 

  • بیماری کرونا دارای یک مشخصه بارز است که دو بیماری سرماخوردگی و آنفولانزا فاقد آن هستند. این بیماری به‌طور واضح با تنگی نفس همراه است. به عبارت دیگر با بروز این بیماری در ریه خود احساس سنگینی خواهید داشت و نمی‌توانید مانند گذشته به‌راحتی نفس بکشید. در عین حال در نظر داشته باشید که تنگی نفس ازجمله علائم این بیماری قبل از التهاب ریه است و باید آن را جدی بگیرید.

اگر این علامت را در خود دیدید، بهتر است از سهل‌انگاری و نادیده گرفتن آن خودداری کنید و به فکر درمان قطعی آن باشید. البته یکی از روش‌های بدون عارضه که حالت تسکین دهنده دارد تا بتوانید بهتر نفس بکشید، قرار دادن مجاری تنفسی در هوای مرطوب است. می‌توانید از یک بخور سرد در خانه استفاده کنید تا از خس‌خس سینه و عوارض آن رهایی پیدا کنید.

همچنین در نظر داشته باشید که در بیماری آنفولانزا و سرماخوردگی به‌طور عموم با تنگی نفس مواجه نمی‌شوید؛ مگر اینکه سرماخوردگی وارد شرایط حاد شود که در این صورت تبدیل به ذات‌الریه می‌شود. ذات‌الریه نیز کاملا متفاوت از بیماری کرونا و خود سرماخوردگی است و باید به سرعت تحت نظر یک پزشک متخصص عفونی و یا متخصص ریه قرار بگیرید.

علاوه بر آن، تنگی نفس در بیماری آنفولانزا نیز به ندرت بروز می‌کند و در عین حال در صورت وجود تنگی نفس، میزان آن بسیار کمتر از کرونا است و آزاردهنده نیست.

مراقبت های قبل بیماری کرونا

  • اگر دچار سرماخوردگی شوید، حتما علائم واضحی مانند آبریزش بینی، خارش چشم و یا درد در صورت را خواهید داشت. اما این موارد در بیماری کرونا شایع نیستند. سازمان بهداشت جهانی نیز طی تحقیقات انجام گرفته اعلام کرده است که رایج‌ترین علائم بیماری کرونا مواردی مانند تب، خستگی و کوفتگی بیش از حد در بدن و سرفه خشک است. بنابراین در صورت مشاهده این موارد، احتمال بیماری کرونا بیشتر است.

 

  • طبق آماری که کشور چین از علائم بیماران کرونایی خود جمع‌بندی کرده است، بسیاری از بیماران کرونایی با علائمی مانند درد و کوفتگی در بدن، آبریزش بینی، اسهال و گلودرد همراه هستند. همچنین طبق تحقیقات صورت گرفته روی 1000 بیمار کرونایی در کشور چین، از هر 20 نفر آن‌ها، تنها یک نفر با گرفتگی بینی روبرو بود. بنابراین نمی‌توان گرفتگی بینی را از علائم اصلی کرونا به حساب آورد. اما در عین حال نمی‌توان را آن را نادیده گرفت و از این جهت شباهت زیادی با سرماخوردگی دارد.

 

  • یکی از نکات مهم درباره بیماری کرونا این است که علائم آن تقریبا از 2 تا 14 روز بعد از بروز بیماری خود را نشان می‌دهد. این در حالی است که بعد از تماس با یک بیمار دچار سرماخوردگی و آنفولانزا، به سرعت در فاصله نهایتا 2 روز شما هم بیماری را در خو حس می‌کنید.

 

  • یکی از مراکز تحقیقاتی درباره بیماری ویروسی کرونا، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا است. این مرکز درباره این بیماری تحقیقات گسترده‌ای را انجام داده و درنهایت 11 علامت اصلی برای این بیماری ارائه داده است. این علائم شامل تب یا لرز، سردرد، اسهال، تهوع و استفراغ، درد بدن و عضلات، گلودرد، خستگی و کوفتگی در تمام بدن، تنگی نفس، سرفه و از دست دادن حس بویای و چشایی هستند.

جلوگیری از پخش کرونا ویروس

  • علاوه بر موارد ذکر شده، در نظر داشته باشید که علائم این بیماری به یکباره بروز می‌کنند و تا قبل از بروز علائم، احساس بیماری نمی‌کنید. بنابراین این موضوع باعث می‌شود که به‌خوبی بتوان تفاوت آن را با حساسیت فصلی هم دریافت. به عبارت بهتر اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که در فصول مختلف سال دچار حساسیت فصلی می‌شود، قبل از هر چیز نگران نباشید و تصور نکنید که حتما دچار کرونا شدید. از سوی دیگر بدانید که بیماری حساسیت فصلی جزء بیماری‌های مزمن شناخته می‌شود و علائم آن هر از چند گاهی خود را نشان می‌دهد. حتی ممکن است در طول سال به صورت مقطعی خود را نشان دهد.

 

  • اگر دچار حساسیت فصلی هستید، با مصرف داروهای ضد حساسیت مانند آنتی هیستامین، می‌توانید حساسیت فصلی خود را رفع کنید. اما بهتر است بدانید که در بیماری کرونا با مصرف این دسته از داروها، بیماری رفع نمی‌شود.

 

  • بیماری کرونا شباهت‌های زیادی با بیماری آنفولانزا دارد. اما در یک دسته‌بندی، این بیماری را در طبقه نزدیک به بیماری سرماخوردگی قرار می‌دهند. اما به هر حال برخی از علائم کرونا شباهت‌های زیادی به آنفولانزا دارد. ازجمله این موارد می‌توان به تب، گلودرد، سرفه، آبریزش بینی، گرفتگی بینی، درد عضلات، سردرد و خستگی بدن اشاره کرد. به همین دلیل گاهی اوقات تمایز آنفولانزا و کرونا از هم کمی سخت است و حتی در برخی موارد غیرممکن است.

 

در صورت بروز علامت های کرونا، آنفولانزا و سرماخوردگی چه راه درمانی وجود دارد؟

همان‌طور که بیان شد این سه بیماری با شباهت‌های زیاد به هم بروز می‌کنند و گاهی اوقات نمی‌توان به‌درستی تشخصی داد که دچار کدام یک از آن‌ها شدیم. در این صورت ممکن است با یک نگرانی دائم دست و پنجه نرم کنید و همیشه در حالت اضطراب به سر ببرید.

اما قبل از هر چیز به شما توصیه می‌کنیم که به هیچ وجه نگران نباشید. همچنین در نظر داشته باشید که تمامی بیماری‌هایی که بدن انسان با آن‌ها روبرو می‌شود ناشی از کاهش قدرت سیستم ایمنی بدن است. بنابراین با بالا بردن توان سیستم ایمنی بدن به‌راحتی می‌توان با آن‌ها مقابله کرد. این موضوع درباره بیماری کرونا، سرماخوردگی، آنفولانزا و سایر بیماری‌ها صدق می‌کند. به همین دلیل به دنبال راهکارهای موثر در بالا بردن توان سیستم ایمنی بدن خود باشید.

یکی از راه‌های موثر برای این کار، استفاده از خوراکی‌های مقوی و سالم است. شما می‌توانید با خوردن میوه‌های تازه که حاوی مقادیر زیادی ویتامین ث هستند، از سیستم ایمنی بدن خود در برابر بیماری‌های مختلف محافظت کنید.

همچنین به شما توصیه می‌کنیم که برخی از خوراکی‌های مقوی را حتما در برنامه غذایی هر روزه خود قرار دهید. ازجمله این موارد می‌توان به عسل اشاره کرد. خوشبختانه عسل به عنوان یکی از مقوی‌ترین خوراکی‌های طبیعی در جهان شناخته می‌شود که خواص بسیار زیادی برای سلامتی بدن دارد. با خواص عسل بهاره بیشتر آشنا شوید.

خواص عسل و ژل رویال

مصرف کم و روزانه این خوراکی راهکاری سریع، موثر و ایمن برای بهبود و تقویت سیستم دفاعی بدن است. علاوه بر آن، خوردن برخی از دم‌نوش‌ها زیر نظر پزشکان متخصص سنتی نیز راهگشا هستند. به‌طور مثال بعد از معاینه توسط یک متخصص طب سنتی و انجام مراحل مزاج شناسی، می‌توانید دمنوش مناسب با مزاج خود را تهیه کنید و با مصرف آن، سیستم دفاعی بدن خود را محافظت و تقویت کنید.

یکی دیگر از راه‌های جالب برای تقویت بدن و بالا بردن توان آن در برابر بیماری‌های ویروسی و میکروبی، استفاده از ژل  رویال است. مصرف روزانه و بسیار جزئی از این معجون طبیعی ساخته شده توسط زنبورهای عسل، به میزان قابل توجهی در بازسازی و بالا بردن توان دفاعی بدن موثر است.

همچنین ژل رویال این ماده طبیعی و شگفت انگیز از ترکیبات بسیار متنوعی از انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و املاح مفید تشکیل شده است که هرکدام از آن‌ها تاثیری مثبت روی سیستم دفاعی بدن و سایر ارگان‌های آن دارند.

در حال حاضر و بعد از گذشت بیش از دو سال از بیماری کرونا، پزشکان متخصص در تمام جهان، واکسن‌های این بیماری را تولید کردند تا با مصرف آن، بتوانید قدرت مقابله در برابر این بیماری پیدا کنید. اما فراموش نکنید که قبل از هر چیز، مهم‌ترین فاکتور برای شکست دادن بیماری کرونا و تمام بیماری‌های ویروسی، بالا بردن و تقویت سیستم دفاعی بدن است.

با مصرف خوراکی‌های مقوی و مفید، بدن خود را در برابر این بیماری تجهیز کنید. همچنین به یاد داشته باشید که با مصرف خوراکی‌های مقوی و مفید مانند عسل و یا ژل  رویال، نه تنها در برابر کرونا قدرتمند خواهید شد، بلکه سایر بیماری‌های ویروسی و میکروبی نیز نمی‌توانند شما را از پا بیاندازند.

بیشتر بخوانید؛ کرونا دلتا چیست؟

 

در این نوشتار از هانی ژل علائم مختلف بیماری کرونا و تفاوت آن با بیماری سرماخوردگی و آنفولانزا را بررسی کردیم. با توجه به مطالب بیان شده به خوبی می‌توان دریافت که بسیاری از این علائم به هم شبیه هستند. این موضوع می‌تواند نگرانی‌های مختلفی را برای همه ما ایجاد کند و تصور کنیم که با هر علامت کوچکی مانند سردرد و یا سرفه، دچار کرونا شدیم.

اما بهتر است بدانید که مهم‌ترین عامل در جذب این بیماری نگرانی‌های بیش از حد است. در عین حال اگر کمی سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید، به‌راحتی می‌توانید با این بیماری و سایر بیماری‌های ویروسی و میکروبی مبارزه کنید.

به همین دلیل در کنار تزریق واکسن کرونا، خودتان هم دست به کار شوید و با مصرف خوراکی‌های مقوی مانند عسل، ژل رویال و یا میوه‌ها و سبزیجات تازه، سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید و از بروز این بیماری جلوگیری نمایید.

 

فروش اینترنتی هانی ژل رویال 

 


هیچ نظری ثبت نشده است
نظر خود را وارد کنید

آخرین مقالات