مقالات

طرز تهیه 10 مدل ماسک عسل برای شاداب کردن پوست

| بازدید : 4548

 

عسل ماده‌ای شگفت انگیز بوده که هم به تنهایی و هم به صورت ماسک با ترکیب برخی مواد طبیعی مانند آبلیمو، زردچوبه، آلوئه‌ورا و... دارای خواص بی‌نظیری است. ماسک‌های عسل به راحتی تهیه شده و می‌توانید از آن‌ها در یک برنامه مراقبت از پوست هفتگی استفاده کنید.

در این مقاله از هانی ژل طرز تهیه 10 نوع ماسک عسل متفاوت را جهت افزایش شادابی و سلامت و فواید عسل برای پوستتان بیان کرده‌ایم. با ما همراه باشید. در همین ارتباط درباره خواص درمانی عسل بیشتر بخوانید.

 خواص ژل رویال

ماسک عسل چیست؟

عسل از دیرباز به عنوان عاملی برای مبارزه با اختلالات پوستی در نظر گرفته می‌شد. طبق تحقیقات انجام شده، عسل حاوی پروتئین‌ها، اسیدهای آمینه، ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، مواد معدنی و دارای خواص ضد میکروبی است که در شادی و سلامت پوست صورت کاربرد فراوان دارد. واضح است که این ماده، نیروگاه تقریباً تمام موادی است که برای حفظ سلامت و شادابی پوست خود به آن نیاز دارید!

ماسک عسل یک درمان طبیعی ساده و محبوب برای مراقبت از پوست است که پوست را جوان و روشن کرده، با باکتری‌ها مبارزه و با التهاب مقابله می‌کند. انواع ماسک عسل را می‌توانید به راحتی در تهیه خانه کنید.

بیشتر بخوانید؛ تاثیر ژل رویال بر زیبایی پوست

تهیه ماسک عسل

طرز تهیه 10 مدل ماسک عسل برای سلامت پوست

ماسک صورت عسل یک ماسک ساده و تک ماده‌ای است، اما این بدان معنا نیست که نمی‌توانید برخی از افزودنی‌ها را به آن اضافه کنید. طرز تهیه 10 مدل ماسک عسل متفاوت که برای سلامت پوست و شاداب کردن پوست موثر هستند، به شرح زیر است:

  • 1- ماسک صورت ضد آکنه عسل، لیمو و جوش شیرین

شما به یک قاشق چایخوری آب لیمو، یک قاشق چایخوری عسل و یک قاشق چایخوری جوش شیرین نیاز دارید. آب لیمو، عسل و جوش شیرین به یک کاسه کوچک اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. مخلوط را به آرامی روی صورت بمالید. از مالیدن ماسک به ناحیه اطراف چشم خودداری کنید. اجازه دهید ماسک به مدت 15 دقیقه بماند، سپس آن را با آب گرم بشویید.

جوش شیرین دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است. این ماسک همراه با خاصیت لایه برداری آب لیمو به همراه خواص مرطوب کنندگی عسل، به مبارزه با آکنه کمک می‌کند.

  • 2- ماسک صورت عسل، چای سبز و روغن بادام برای پوست‌های حساس

یک قاشق چایخوری چای سبز، یک قاشق چایخوری عسل و یک قاشق چایخوری روغن بادام را با هم مخلوط کنید. مخلوط را روی صورت مالیده و بگذارید 15 دقیقه بماند، سپس با آب گرم بشویید. چای سبز و عسل هر دو سرشار از خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی هستند که با رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده و پوست آسیب دیده را ترمیم می‌کنند.

  • 3-ماسک صورت عسل، لیمو، ماست و زردچوبه برای یکنواخت شدن رنگ پوست

یک قاشق چای‌خوری آبلیمو، یک قاشق چای‌خوری عسل، یک قاشق چای‌خوری ماست و یک چهارم قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه را در یک ظرف ریخته و به خوبی مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست آید. یک لایه از مخلوط را روی تمام صورت بمالید و اجازه دهید 20 دقیقه بماند. سپس صورت خود را با آب گرم بشویید.

زردچوبه حاوی آنتی اکسیدان‌ها و اجزای ضد التهابی است که به پوست درخشندگی می‌بخشد. عسل نیز به عنوان یک سفید کننده ملایم عمل می‌کند. آبلیمو به همراه ماست به لایه برداری پوست کمک کرده، پوست مرده را از بین برده و باعث رشد سلول‌های جدید پوست می‌شود.

خواص ماسک عسل برای پوست

  • 4- ماسک صورت عسل و بلغور جو دوسر برای لایه برداری

به عسل و یک قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر نپخته نیاز دارید. این دو ماده را با هم مخلوط کرده و روی صورت بمالید. اجازه دهید ماسک به مدت 15 دقیقه روی پوست بماند. در نهایت از یک دستمال گرم استفاده کرده و ماسک را از روی پوست پاک کنید.

بلغور جو دوسر حاوی ترکیبی به نام ساپونین است که به خیساندن چربی اضافی پوست کمک می‌کند. آنتی اکسیدان و همچنین خواص ضد التهابی آن نیز به حذف سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند. این ماسک عسل کثیفی و چربی مسدود کننده منافذ پوست را از بین می‌برد.

  • 5- ماسک نعناع، ​​عسل و آلوئه ورا برای تسکین پوست

هم آلوئه ورا و هم گلاب ترکیبات عالی تسکین دهنده و متعادل کننده پوست هستند و هر التهابی را که دارید را مهار می‌کنند. 2 تا 4 برگ نعناع را له کنید و با 2 قسمت عسل، 2 قسمت ژل آلوئه ورا و چند اسپری گلاب مخلوط کنید. بگذارید تا 20 دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب گرم بشویید. بهتر است این ماسک عسل را شب‌ها قبل از خواب استفاده کنید.

  • 6- ماسک عسل و سیب جهت از بین بردن جوش

ماسک عسل و سیب یک اسکراب عالی برای پوست صورت بوده و سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد. برای تهیه این ماسک به 4 قاشق غذاخوری عسل، یک عدد سیب متوسط و آب ولرم نیاز دارد. سیب را پوست کنده و بعد از جدا کردن دانه‌ها، به خوبی له کنید تا به صورت پوره درآید. عسل و آب ولرم را به آن اضافه کنید. ماسک را روی صورت مالیده و به آرامی ماساژ دهید. بعد از 10 الی 15 دقیقه صورتتان را با آب ولرم بشویید.

  • 7- ماسک عسل و روغن درخت چای جهت ضد عفونی پوست

این ماسک خاصیت ضدعفونی کنندگی داشته و باکتری و قارچ‌های سطح پوست را از بین می‌برد. در ضمن پوست را پاکسازی و از بروز آکنه جلوگیری می‌کند. برای تهیه این ماسک عسل یک قاشق غذاخوری عسل و 2 قطره روغن چای را با هم مخلوط کنید. ماسک را روی پوست یا جای آکنه مالیده و 20 الی 30 دقیقه صبر کنید. سپس پوست صورت را با آب ولرم بشویید. بهتر است در هفته 2 الی 3 بار از این ماسک استفاده نمایید.

  • 8- ماسک عسل و شیر جهت جوانسازی پوست

ترکیب شیر و عسل، خاصیت ضد پیری داشته و باعث افزایش درخشش و شفافیت پوست می‌شود. این ماسک همچنین PH پوست را تنظیم کرده و با آبرسانی به پوست، پوستی نرم و لطیف خواهید داشت. برای درست کردن این ماسک، یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری شیر را مخلوط کرده تا یک دست شود. مخلوط را به مدت چند ثانیه درون ماکرویوو یا روی حرارت قرار دهید. پس از این که خنک شد آن را روی پوست صورت و گردن خود بمالید. بعد از 15 دقیقه با آب سرد بشویید.

  • 9- ماسک صورت عسل و دارچین جهت تغذیه پوست

یک قاشق چایخوری پودر دارچین و دو قاشق چایخوری عسل را به خوبی مخلوط کرده و روی پوست بمالید. بعد از 10 دقیقه با آب ولرم بشویید. دارچین دارای خواص ضد میکروبی، ضد انگلی، آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. بنابراین، ترکیب این دو ماده نیروبخش، پوست شما را درخشان می‌کند.

درست کردن ماسک با عیل

  • 10- ماسک عسل و قهوه جهت افزایش جریان خون در پوست

این ماسک به صورت یک اسکراب عمل کرده و با افزایش جریان خون در پوست صورت به از بین رفتن سلول‌های مرده کمک می‌کند. ماسک عسل و قهوه پوست را آبرسانی کرده و با از بین بردن جای جوش و آکنه، پوستی نرم، مرطوب و شاداب خواهید داشت.

یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری قهوه را مخلوط کنید تا ترکیبی یک دست ایجاد شود. ماسک را روی صورت و اطراف چشم مالیده و به آرامی ماساژ دهید. صبر کنید تا ماسک 20 دقیقه روی پوست بماند، سپس با آب ولرم بشویید.

فواید و خواص ماسک عسل چیست؟

عسل در شکل طبیعی خود از طریق فعالیت آنزیم‌ها، مواد گیاهی و باکتری‌های زنده با هم ترکیب می‌شود تا یک عنصر قدرتمند با صدها کاربرد عملی ایجاد کند. عسل دارای خواص و فواید بی‌نظیری است و به همین دلیل در مصارف آرایشی جهت از بین بردن آکنه، ترمیم زخم‌ها و صاف کردن رنگ پوست، کاربرد فراوان دارد.

فواید استفاده از ماسک عسل برای صورت

عسل طبیعی به ایجاد تعادل در باکتری‌های روی پوست شما کمک کرده، PH پوست را تنظیم و به از بین بردن جوش و آکنه کمک می‌کند.  عسل همچنین روند بهبود سلول‌های پوست را سرعت می‌بخشد. اگر لکه‌ یا اگزما دارید، عسل طبیعی می‌تواند به بهبود آن کمک کرده و التهاب پوست را کاهش دهد.

ماسک عسل در التیام سریع زخم‌ها به قدری موثر است که در حال حاضر پزشکان در محیط‌های بالینی از آن استفاده می‌کنند. ماسک عسل یک لایه بردار طبیعی است، به این معنی که استفاده از آن روی صورت، پوست خشک و کدر را از بین برده و فرآیند تولید سلول‌های جدید پوست را تسریع می‌بخشد.

ماسک با عسل برای زیبایی پوست

درمان خانگی جوش صورت با ماسک عسل

عسل یک محلول کاملا طبیعی و بدون مواد شیمیایی است که به طور گسترده به عنوان یک درمان خانگی برای درمان جوش استفاده می‌شود. مطالعات آزمایشگاهی نشان داده‌اند که عسل از رشد پروپیونی باکتریوم آکنه و استافیلوکوکوس اورئوس جلوگیری می‌کند؛ همچنین برای سم زدایی بدن شما عالی است و در صورت مصرف اثرات ضد باکتریایی دارد. در حالی که ممکن است عسل به خودی خود با باکتری‌های مولد آکنه و جوش مبارزه نکند، تحقیقات نشان می‌دهد که ترکیب آن با پوست دارچین یا زردچوبه می‌تواند کمک کننده باشد.

عسل بهترین انتخاب برای از بین بردن لکه‌های قرمز و ملتهب پوست است. اگر جوش زیرپوستی یا جوش سرسیاه دارید، می‌توانید مقداری عسل را با زردچویه مخلوط کرده و روی پوست بمالید و شاهد شفافیت پوست خود باشید.

جمع بندی

همانطور که اشاره کردیم، عسل سرشار از خواص آنتی اکسیدانی، ضد باکتریایی، ضد التهابی و ضد قارچی است. همچنین دارای خواص لایه برداری ملایم است و به روشن شدن پوست و درمان جوش کمک می‌کند. با ترکیب عسل با سایر مواد طبیعی مانند زردچوبه، آبلیمو، دارچین و... می‌توانید یک ماسک عسل فوق‌العاده تهیه کرده و از خواص درمانی آن استفاده کنید.

شما همچنین می‌توانید با تهیه ژل رویال هانی ژل از خواص درمانی و خوراکی عسل، نهایت استفاده را داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر و ارائه مشاوره با ما تماس بگیرید 02122893497

 شربت تقویت کننده ایمنی بدن


هیچ نظری ثبت نشده است
نظر خود را وارد کنید

آخرین مقالات