مقالات

درمان ام اس با ژل رویال

| بازدید : 30439

درمان ام اس با ژل رویال

ام اس یا بيماري مالتیپل اسکلروزیس يک بيماري پيشرونده و مزمن در سيستم اعصاب مرکزي است؛ که بيشتر در بزرگسالان بين سنين 15 تا 50 سال بروز کرده و به طور عمده فعاليت هاي روزمره و زندگي خانوادگي و اجتماعي مبتلايان را تحت تاثير قرار مي دهد.

ام اس یک بیماری التهابی است که در آن غلاف های میلین اطراف آکسون های مغز و نخاع آسیب می بیند؛ و در پی آن، با اختلال در سیستم سیگنال دهی عصبی، علائم آزاردهنده ای همچون کم خونی، زخم و خستگی بیش از حد پدیدار می شوند. تا کنون هیچ روش درمانی برای ام اس مطرح نگردیده است؛ اما به نظر می رسد که مصرف ژل رویال در مبتلایان به ام اس، موجب تخفیف علائم آزار دهنده ی آن می گردد. در ادامه ی این مقاله بررسی اثر ژل رویال بر بیماری ام اس خواهیم پرداخت.

نتایج پژوهش های منتشر شده در مجله ی Macedonian Journal of Medical Sciences در سال 2014 نمایانگر آن است که مصرف ژل رویال در مبتلایان به ام اس، موجب بهبود زخم بستر و یبوست می گردد. یافته ها بیان می‌کنند که مصرف هانی ژل دارای تاثیر بسزایی در رفع احساس خستگی مفرط در مبتلایان به ام اس است.

پژوهش های انجام شده در دانشگاه Gifu ژاپن نیز بیانگر آن است که مصرف ژل رویال در مبتلایان به ام اس، با بهبود تمایز سلول های عصبی، می تواند منجر به ترمیم غلاف میلین گردد.

 

ژل رویال


مقالات برگزیده
مقالات مرتبط
ویدئوهای مرتبط
کلمات کلیدی
هیچ نظری ثبت نشده است
نظر خود را وارد کنید

آخرین مقالات