مقالات

راهکارهای درمان دندان درد با عسل

| بازدید : 6015

 

تصور کنید با خوردن یک قاشق بستنی احساس درد روی دندان‌های خود کنید! چه احساس بدی خواهید داشت؟ دندان‌هایی که هنگام خوردن بستنی یا مواد غذایی سرد دچار درد می‌شود، با عنوان دندان‌های حساس شناخته می‌شوند. شما می‌توانید به راحتی و در خانه این گونه دردها را کاهش داده و با استفاده از مواد گیاهی و طبیعی مانند میخک، روغن نارگیل، پیاز، سیر، ماست، آب نمک و... درد دندان را تاحدودی کنترل نمایید. از میان همه این درمان‌های خانگی شگفت‌انگیز، عسل راه‌حل بهتری برای دندان‌های شماست. بیایید ببینیم چه چیزی عسل را به اکسیر شگفت انگیز برای درمان دندان درد تبدیل کرده است.

عسل به عنوان یکی از قوی ترین اکسیرهای طبیعت، یک سلاح مخفی کاملاً طبیعی برای مراقبت از دندان شماست. در این مقاله از‌ هانی ژل، در مورد تأثیر عسل بر سلامت دهان و دندان و درمان دندان درد با عسل صحبت خواهیم کرد. با ما همراه شوید.

بیشتر بخوانید؛ تفاوت ژل رویال و عسل

 

هانی ژل رویال

 

تاثیر مصرف عسل بر سلامت دندان‌ها

عسل یک خوراکی خوشمزه است که در سراسر جهان از خوردن آن لذت می‌برند. اما آیا عسل مانند شکر فرآوری شده برای دندان‌های شما مضر است؟ خوشبختانه برای همه ما، پاسخ منفی است! عسل هم از نظر سلامت دهان و هم از نظر سلامت دهان و دندان می‌تواند برای شما مفید باشد.

عسل علیرغم فواید بالقوه‌ای که برای سلامتی دارد، خطر پوسیدگی دندان و بیماری لثه را نیز کاهش می‌دهد. باکتری‌های موجود در دهان شما با قندهای رژیم غذایی شما جذب می‌شوند، در یک لایه چسبناک به نام پلاک تجمع یافته و اسیدهای مضری تولید می‌کنند که لثه‌های شما را تحریک و به مینای دندان، یعنی لایه بیرونی محافظ دندان‌هایتان آسیب می‌رسانند. عسل تولید دکستران را متوقف کرده و به همین دلیل از این عمل جلوگیری می‌کند.

عسل دارای خواص ضد باکتریایی مختلفی است (خواص دارویی عسل) که به مهار رشد باکتری‌ها در دهان شما کمک می‌کند. علاوه بر این، دارای پراکسید هیدروژن است که به عنوان یک ضد عفونی کننده برای دردهای ناشی از حساسیت عمل می‌کند. همچنین به عنوان یک مانع عمل کرده و به جلوگیری از عفونت در دهان کمک می‌کند. بر اساس یافته‌های دانشگاه Waikato، نیوزلند، عسل نه تنها رشد باکتری پلاک دندان را متوقف می‌کند، بلکه میزان اسید تولید شده را نیز کاهش داده که این امر باکتری‌ها را از تولید دکستران که جزء پلاک‌های دندانی است، باز می‌دارد.

با این حال بهتر است مانند هر قند دیگری، عسل را در حد اعتدال مصرف کنید و پس از خوردن آن، دهان خود را با آب بشویید. علاوه بر این، دندان‌های خود را دو بار در روز به مدت دو دقیقه مسواک بزنید، روی زبان را نیز مسواک زده و حداقل یک بار در روز از نخ دندان استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که عسل حاوی اسپورهای باکتری خطرناک کلستریدیوم بوتولینوم است و نباید به کودکان زیر 12 سال داده شود.

 عسل برای درد دندان

خواص بی نظیر عسل برای دندان‌ها چیست؟

خواص ضد باکتری و ضد عفونی کننده قوی عسل ارگانیک می‌تواند به درمان بیماری‌های لثه و جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک کند. 3 فایده عسل برای دندان به شرح زیر است:

  • باکتری‌ها را از بین می‌برد: این شهد دارای خواص ضد میکروبی است. اسید را حذف کرده که می‌تواند از رشد بسیاری از اشکال باکتری جلوگیری کند. عسل همچنین می‌تواند توسعه حفره‌ها را متوقف کند.
  • پوسیدگی دندان را متوقف می‌کند: در حالی که شکر می‌تواند منجر به پوسیدگی دندان شود، عسل در واقع به جلوگیری از آن کمک می‌کند. این به این دلیل است که تولید دکستران (ماده ای که باعث چسبیدن پلاک‌های خطرناک به دندان‌های شما می‌شود) را متوقف می‌کند.
  • از التهاب لثه جلوگیری می‌کند: التهاب لثه باعث قرمزی و ملتهب شدن لثه می‌شود. عسل حاوی گلوکز اکسیداز است که آنزیمی‌ست که باکتری‌های عامل التهاب لثه را جذب و از بین می‌برد.

 

چگونه دندان درد را با عسل بهبود ببخشیم؟

روش‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانید از عسل برای تمیز کردن دندان‌ها، از بین بردن پلاک و درمان دندان درد استفاده کنید. یکی از بهترین راه‌ها برای مقابله با حساسیت و درمان دندان درد با عسل مخلوط کردن یک قاشق چای‌خوری دارچین آسیاب شده و پنج قاشق چای‌خوری عسل است. مقدار کمی از مخلوط را مستقیماً روی دندان آسیب دیده خود بمالید. این کار را دو تا سه بار در روز تکرار کنید تا زمانی که درد از بین برود. برای اطمینان از اینکه این کار را اشتباه انجام نمی‌دهید با پزشک خود مشورت کنید.

علاوه بر این، روش‌های بی شمار دیگری وجود دارد که می‌توانید برای درمان دندان درد با عسل استفاده کنید، از جمله:

  • آن را روی لثه‌های خود ماساژ دهید: یکی از راه‌های استفاده از عسل مالیدن آن روی لثه‌هاست. این کار گردش خون را افزایش داده و کمک کرده تا عسل به شکاف‌هایی که ممکن است باکتری‌ها در آن‌ها پنهان شوند، نفوذ کند. برای انجام این کار، به سادگی مقداری عسل روی انگشت خود ریخته و آن را روی لثه‌های بالایی و پایینی ماساژ دهید.
  • استفاده به عنوان دهانشویه: دهانشویه روزانه خود را با عسل جایگزین کنید. برخلاف دهانشویه‌های معمولی، عسل تنها باکتری‌های بد را از بین برده و در عین حال از باکتری‌های خوب که برای حفظ سلامت دهان به آن نیاز دارید، محافظت می‌کند.
  • خمیر دندان: مقداری عسل را روی مسواک خود بمالید و دندان‌های خود را با آن مسواک بزنید. به این ترتیب، به گوشه‌ها و برآمدگی‌های دندان شما نفوذ کرده و بلافاصله تخریب پلاک را آغاز می‌کند.
  • عسل را با چای سبز مخلوط کنید: چای سبز حاوی آنتی اکسیدان‌های متعددی است. وقتی با عسل مخلوط شود، می‌تواند با از بین بردن باکتری‌ها و تقویت مینای دندان، سلامت دندان‌های شما را بهبود بخشد.
  • عسل را با برش‌های سیب مخلوط کنید: سیب برای از بین بردن مواد زائد بین دندان‌ها بسیار مفید است. می‌توانید برش‌های سیب را به عسل آغشته کنید تا نه تنها یک میان وعده خوشمزه درست کنید، بلکه به درمان دندان درد با عسل نیز کمک کنید.
  • آن را به صورت معمول مصرف کنید: یک قاشق غذاخوری عسل در روز از پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند! می‌توانید به سادگی یک قاشق را قورت دهید یا عسل را به چای خود اضافه کنید. اما توجه داشته باشید که به اندازه اعمال مستقیم آن در ناحیه درد موثر نخواهد بود.

درمان دندان درد با عسل

آیا با عسل درمانی می‌توان لثه را تقویت کرد؟

از عسل می‌توان برای درمان بیماری لثه و تقویت آن استفاده کرد. یک فنجان چای گیاهی همراه با عسل می‌تواند به درمان بیماری‌های لثه از جمله التهاب لثه، خونریزی و عقب نشینی لثه کمک کند. 95 درصد از بزرگسالان حداقل یک بار در زندگی خود به بیماری پریودنتال مبتلا می‌شوند. اگر این بیماری شدید شود، دندان‌های شما شروع به حرکت می‌کنند. باکتری‌های ساکن در حفره دهان باعث التهاب شده، بنابراین بهترین راه برای جلوگیری از التهاب لثه، از بین بردن باکتری‌های بد است.

وقتی عسل را با آب مخلوط می‌کنید، آنزیمی‌در عسل به نام گلوکز اکسیداز، پراکسید هیدروژن تولید می‌شود. تولید پراکسید هیدروژن دلیل اصلی فعالیت ضد میکروبی آن است. حتی می‌توانید عسل را مستقیماً روی محل التهاب یا عفونت در دهان بمالید. خواص ضد باکتریایی عسل نیز باکتری‌های مضر دهان را از بین می‌برد.

در زمان مبارزه با باکتری‌ها، عسل میزان اسید تولید شده در دهان را کاهش می‌دهد. بدون تولید اسید، باکتری‌ها دیگر نمی‌توانند دکستران تولید کنند. دکستران ماده‌ای چسب مانند است که باعث شده تا باکتری‌ها به سطح دندان بچسبند، سپس باکتری‌ها به پلاک تبدیل شده که در نهایت می‌توانند سخت و منجر به بیماری لثه و پوسیدگی دندان شوند.

بیشتر بخوانید؛ خواص ژل رویال برای مو - خواص ژل رویال برای کودکان

 

آیا عسل خاصی وجود دارد که باید استفاده کنم؟

هر عسلی ایده آل است، به خصوص عسل مانوکا و ژل رویال عسل. این گونه‌ها دارای بیشترین خواص ضد باکتریایی هستند. همچنین باید از خام بودن عسل اطمینان حاصل کنید. در غیر این صورت، حاوی باکتری‌های مفیدی که دندان‌های شما را سالم نگه می‌دارند، نخواهد بود. اکثر عسل‌ها دارای برچسب‌هایی هستند که خام بودن آن را تأیید می‌کند. ژل رویال نیز کاملاً طبیعی است و بیشترین خواص عسل را داراست.

به خاطر داشته باشید که اگر به گرده زنبور عسل حساسیت دارید یا باردار هستید، بهتر است از مصرف عسل خام خودداری کنید. زیرا عسل خام حاوی مقادیر کمی‌ کلستریدیوم بوتولینوم است که ممکن است روده شما را تحریک کند. شما همچنین می‌توانید از محصول هانی ژل برای این منظور استفاده کنید.‌ هانی ژل معجونی فوق العاده با ترکیب ژل رویال عسل، عناب و بسیاری از افزودنی‌های مفید دیگر، دارای خواص ضدباکتریایی و آنتی اکسیدان است که سلامت هرچه بهتر دهان و دندان‌های شما و نیز درمان دندان درد با عسل کمک می‌کند.

 

جمع بندی

همانطور که می‌دانید عسل دارای خواص بی‌نظیری برای بدن و نیز سلامت دندان‌های شماست. عسل دارای خواص ضد باکتریایی است که باعث تمیزی دندان‌ها و از بین بردن پلاک دندان شده و به درمان دندان درد با عسل کمک می‌کند. علاوه بر این، برای مبارزه با عفونت‌های دهان و کاهش علائم بیماری لثه مفید است.

مطمئن شوید که طبیعی ترین و کامل ترین نوع عسلی را استفاده کنید که به هیچ وجه فرآوری یا تصفیه نشده باشد. با این حال، اگر برای محافظت از سلامت دندان‌های خود به چیزی بیش از عسل نیاز دارید، می‌توانید از محصول هانی ژل استفاده نمایید. اگر تمایل دارید سلامت دندان‌های خود را با محصول هانی ژل تضمین کنید، با مشاورین ما تماس بگیرید.

 

  خرید آنلاین شربت هانی ژل

 


هیچ نظری ثبت نشده است
نظر خود را وارد کنید

آخرین مقالات